remonty-przekladni

Remonty przekładni zębatych

Firma Zetech przeprowadza kompleksowe remonty przekładni zębatych stosowanych w dźwignicach wszystkich typów od suwnic pomostowych, półbramowych i bramowych po żurawie stacjonarne i samojezdne, jak również we wszelkich urządzeniach i maszynach innych rodzajów, np. przemysłowych przenośnikach taśmowych. Zajmujemy się przekładniami wszystkich typów, m.in. stożkowymi czy walcowymi. Naprawiamy przekładnie uniwersalne Befared, przekładnie zębate do suwnic BRa, RRd, BRc, jak również przekładnie PTG, np. A25 i A253. Remontujemy również motoreduktory o dowolnych specyfikacjach. Dysponujemy fachową kadrą oraz sprzętem pozwalającym na weryfikację stanu przekładni oraz realizację wszystkich niezbędnych prac.

Zakres prac przeprowadzanych w ramach remontów przekładni zębatych

Zakres prac przeprowadzanych w ramach remontów przekładni zębatych przez firmę Zetech obejmuje diagnozę stanu przekładni, demontaż, ocenę zużycia poszczególnych podzespołów, w zależności od potrzeb wymianę oraz ponowny montaż. Podejmujemy się pracy przy przekładniach każdego typu, jeśli trzeba odtwarzamy zużyte elementy, poddajemy je regeneracji lub na podstawie pomiarów i obliczeń wykonujemy nowe. Mamy wyposażenie pozwalające na precyzyjne dorabianie kół zębatych, wałów oraz wałków zębatych. W ramach napraw przeprowadzamy regenerację korpusów. Naprawiamy gniazda łożysk, powierzchnię podziału, usuwamy zarysowania lub inne istotne ubytki. Wymieniamy łożyska i uszczelnienia, wszelkiego rodzaju pierścienie i tuleje. Po montażu przekładni przeprowadzamy próbę pracy, weryfikując poprawne działanie.

Najczęstsze przyczyny usterek przekładni zębatych

Najczęstsze przyczyny usterek przekładni zębatych to uszkodzenia materiału wskutek nadmiernego obciążenia, przekroczenia przewidywanego czasu eksploatacji, wad materiałowych oraz niewłaściwego smarowania. Przekładnie są jednymi z najbardziej obciążonych zespołów mechanicznych we wszystkich maszynach i urządzeniach przemysłowych. Poza dużym obciążeniem na ich pracę wpływają też takie czynniki jak stan pozostałych podzespołów, np. właściwa osiowość współpracujących zębatek, poziom drgań, na jakie jest narażony podzespół oraz częstotliwość wymiany i parametry stosowanych środków smarnych.

Elementami, które najczęściej ulegają uszkodzeniom i wymagają wymiany, są, poza uszczelnieniami, koła zębate i łożyska. Współpracujące ze sobą koła zębate są podatne na pojawianie się rys, ścieranie materiału czy nawet występowanie ubytków. Zazwyczaj do uszkodzeń dochodzi stopniowo. Duże obciążenie powoduje niedostateczne smarowanie elementów, a co za tym idzie stopniowe ścieranie się powierzchni. Osłabiona struktura jest podatna na ukruszenia, a wszelkie opiłki i oderwane fragmenty prowadzą do uszkodzeń kolejnych części. Uszkodzenia pojawiające się wskutek wad materiałowych często powodują najszybsze i największe uszkodzenia.

Diagnoza stanu i rodzaju uszkodzenia przekładni zębatych

W przypadku przekładni zębatych możliwości diagnozy stanu i rodzaju uszkodzenia oraz zweryfikowania konieczności naprawy są bardzo ograniczone. Do najłatwiej obserwowalnych symptomów uszkodzeń należą nadmierny hałas występujący podczas pracy podzespołu, pojawiające się duże wibracje, bicie na wałach napędzającym lub napędzanym oraz stan środka smarnego, np. znajdujące się w nim opiłki metalowe. Ostateczne potwierdzenie stanu podzespołów i skali remontu jest jednak możliwe dopiero po częściowym demontażu urządzenia.